Jemput Masuk ^_^v





Friday 24 February 2012

Cerita Seni

Assalamualaikum WBT , dan selamat berhari minggu.
#MOOD : Mixed Feeling#

Selamat pagi semua, pagi ke ? Tengok mood kat atas tu macam tak tau apa je kan ? Happy ke , sad ke , excited ke , bored ke , umm , by the way , I memang tengah boring pun. Semua roomate ada activity hari ni , sorang ada Test ( apa pun tak tahu ), sorang lagi ada aktiviti fakulti, and both are Science Student! Urghh !

Hai, hoi , hei ! Saya memang tak tahu apa nak buat neh , ada jugak orang study tengahari nanti ( Cehh , macam rajin je ) . Tapi seriously , kalau kita berada dalam keadaan boring yang melampau , we tend to do something we never used to do, and for me , study is one of it ! Unless , the book require me to understand most on. Yes ! I don't like calculation , and if I just can avoid doing that, ahhhhh ! Heaven ! hek hek !

Okey , semalam pun agaknya I boring jugak kot , sampaikan saya ada terbuat sesuatu yang mengundang kening roomies saya bercantum dari kiri ke kanan. Memang mende tu saya tak pernah buat pun , tak pernah terfikir pun nak buat , dan bagi saya , that thing is practically need courage and patients. Yeah ! I got that both thing when I did this !
.
.
.
.
------------------------->
Nama yang dibulatkan itu tidak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang dah meninggal dunia. winkwink !

See ! Ingat senang ke nak buat mende ni. Bagi sesiapa yang dah pernah buat memang la senang, tapi macam saya cakap tadi la , saya mana la pernah buat mende ni , jadi saya rasa sangat seronak kerana saya telah siapkan mende ni , diluar ability saya yang dah hidup 20tahun (tipu), ketika jam menunjukkan pukul 2 pagi. It's such an achievement, i think ! winkwink !

And you know what, there is another thing that merely need your courage but not creativity, maybe discipline, that is , Ketupat. Time hari raya biasakan kalau dekat kampung atok-atok, nenek-nenek selalu buat. Tapi kalau dekat bandar macam ni jarang sangat la nak pasang unggun api , nak mencari daun kelapa, memang tak la kan? So , parents kita selalu beli yang dah siap je , including mak saya jugak. Apa guna turunkan ilmu tu dekat anak dia yang cun ni kalau time raya beli jugak. Haishhhh !

That is muridmuridku, sekian saja kita belajar pasal seni hari ini. 
Memang ntah pape la entry ni , hadoiii !

Till then !

p/s: sila belajar buat ketupat kalau nak kawen dengan orang kampung (??) macam " Hazuan" ! winkwink !

4 comments:

  1. nk gop se!!!

    p/s : susoh bebenor kalu nak komen entry mg nie. haihh

    ReplyDelete
  2. mende yang ssh ? chatbox kan ade.. hehe.. byok lop prmntaan neh, buleh bke kedai dh er.. hahaha!

    ReplyDelete