Jemput Masuk ^_^v





Friday 16 December 2011

Edisi Merapu & Merapek

Assalamualaikum !

Ehehe, bertemu lagi kita dalam edisi merapu dan merapek. Hari ini seperti hari sebelum ini iaitu semalam saya masih lagi free kerana assignment dah on the way nak siap. Eh, kan baru semalam update cakap tak buat lagi. Macam mana tetiba hari ni dah nak siap. Ahah !

Itula gunanya group discussion. Peace !

Okeh, hari ini saya nak bercakap pasal sesuatu yang saya agak mungkin adalah salah satu hot topic bila umur dah masuk umur 20, and dah ada partner yang steady.

Kahwin!

Yep, tapi saya mintak maaf kalau ni bukan cerita hot, ia la saya ni bukannya uptodate sangat pon dengan isu-isu semasa neh. Macam mana boleh datang idea nak buat entry pasal kahwin neh? Emm, begini ceritanya, dipendekkan, semalam datang la sorang girl ni datang jual tiket Teater Malam Gala dekat bilik. Girl ni sebenarnya bekas roomate masa part one, dah lama tak bertemu dan bertembung dengan girl ni, and dah banyak sangat cerita yang kurang sedap di dengar sampai kepada saya ( setakat ni) . Okeh, dan lepas dia blah tu, maksudnya pergi ( kang ada yang tak paham terkecik hati pulakkk ) , tetiba roomate yang sekarang neh tercerita dekat saya yang tengah khusyuk buat assignment yang girl neh dah nak kawin.

Oppps , yeke ?

Muda lagi orangnya , dah nak kawin. Yela , dah sampai jodoh kan, tapi girl ni ada boyfriend steady ke ? Tetiba je nak kawin kan ?? Okelah, Think positive ye Cik Lavender !

Hehe, jadi untuk meneruskan entry pada hari ini, kepada bunga-bunga cinta saya yang nak kawin tu saya mintak jawab dulu persoalan ni....

  • Are you ready to be married ?
  • Awak dah saling memahami ke antara satu sama lain ?
  • Kewangan macam mana pulak?
  • Restu parents ?
  • Responsibilities ?
  • Dah fikir habis masak ke ? Tak nak tunggu garing sikit lagi ? hehe..
Emm, dan banyak lagi.

Oleh kerana saya rasa mende ni adalah hot topic ( walaupun tak kot ), saya nak kongsi satu link dari satu website. Mana tahu dapat jadi rujukan untuk student-student yang nak ikut jejak langkah girl yang saya cerita tadi tu.


Akhir sekali , jadikan perkahwinan sebagai satu ikatan yang suci untuk sentiasa mendekatkan diri dan mengingati Tuhan yang maha esa.

Wasalam .



p/s : Seronok kawin , tapi biarlah berpada-pada. Bekahwinlah kerana Allah dan bukan kerana keseronokan didunia semata-mata.


ihsan google

Romantik-nya !

5 comments:

  1. haha.. baru tahu mg ada blog gop. hehe.. follow mine back.. http://ejaezzate.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Thx komen, dh lme ad blog, tp ni bru yg steady. Insya'allah.

    ReplyDelete
  3. also follow me back..wwww.riko132.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. dah folloe, thx folloe . peace !

    ReplyDelete
  5. dah folloe, thx folloe . peace !

    ReplyDelete